Pokud kamera zobrazuje růžový obraz (jako na obrázku výše), obvykle to znamená, že IR cut filtr nefunguje správně. IR cut filtr je interní mechanismus v kameře, který blokuje infračervené světlo, aby nedopadalo na senzor během dne.
Pokud IR cut filtr nefunguje správně, IR světlo nebude správně filtrováno, což způsobí růžové obrazy. Typicky v tomto případě VIVOTEK doporučuje kameru poslat zpět na opravu. Pokud byste chtěli zkontrolovat další možné příčiny, zvažte následující:
1. Zkontrolujte obraz během různých IRC režimů (denní/noční režim)
IR filtr lze zkontrolovat ručním přepnutím IRC režimů na kameře. Postupujte podle následujících kroků:
Krok 1. Přejděte do nastavení kamery na Media > Image > General Settings. Zrušte zaškrtnutí „Switch to B/W in night mode“ a změňte stav IR cut filtru na „Night mode“.
Krok 2. Zkontrolujte domovskou stránku a pozorujte, zda se obraz změnil. Normálně by měl být obraz v denním režimu normální a v nočním režimu lehce růžový.
Pokud je problém s mechanickým filtrem, obraz se při změně IRC režimů nezmění.
2. Zkontrolujte stav IRC režimu v logu kamery
Zkontrolujte, zda IRC mění režimy den/noc podle správného rozvrhu (to se může lišit v závislosti na kameře).
Pokud problém přetrvává i po analýze, lze dojít k závěru, že problém je spojen s IR cut filtrem. Postupujte podle pokynů pro reset parametrů kamery do továrního nastavení dle návodu Jak zresetovat IP kameru VIVOTEK.
Pokud problém nelze vyřešit tímto způsobem, bude třeba kameru poslat na opravu.